×

BALATONALMÁDI CATAMARAN BASE

1You can find the Catamaran Base at Neptun beach IN Balatonalmádi. The association aims to spread the word about sailing, and to provide a larger space for competitions, and for practicing sailing with catamarans.
2 Here you can learn the secrets of sailing with catamarans and traditional boats, rent boats, or, if you don’t want to grab the steering wheel, you can even go on a little cruise.
3The more experienced fans of this sport can even compete in the contests that are often organized by the association.

Interested? Don't hesitate to contact with Us!

CATAMARAN BASE BALATONALMÁDI

Balatonalmádi, 8220
Neptun u. 25.

Tel: 06-30-568-3391
Tel: 06-20-9-848-801
Lat: 47.030980, Long: 18.026850
GPS: 47° 1' 51.528'' N 18° 1' 36.66'' E
Please call Us before arriving!

NÉZZÜK, MIKOR LEHET KATAMARÁNOZNI EGY JÓT A NAPOKBAN…

SZÉLERŐSSÉG SKÁLA

BEAUFORT SKÁLA FOKOZATONKÉNT

0. Fokozat – Szélcsend
Szélsebesség: 0 csomó / 0 km/h
Hullámmagasság: 0 méter
A vízfelület tükörsima, a hajó nem kormányozható.

1. Fokozat – Alig érezhető szél
Szélsebesség: 1-3 csomó / 1-6 km/h
Hullámmagasság: 0,1 méter
A vízen apró fodrok láthatók.

2. Fokozat – Könnyű szél
Szélsebesség: 4-6 csomó / 7-11 km/h
Hullámmagasság: 0,2 méter
A víz felületén lapos, rövid hullámok futnak, a hajón a víz csobogása hallható.

3. Fokozat – Gyenge szél
Szélsebesség: 7-10 csomó / 12-19 km/h
Hullámmagasság: 0,6 méter
Barázdált vízfelület, kialakult hullámvonalak, ritkás fehér taraj, a hajó gyengén megdől.

4. Fokozat – Mérsékelt szél 
Szélsebesség: 11-15 csomó / 20-29 km/h
Hullámmagasság: 1 méter
Kifejezett, hosszú hullámrendszer kis fehér tarajjal. A hajó megdől, már ki kell ülni.

5. Fokozat – Élénk szél 
Szélsebesség: 16-21 csomó / 30-39 km/h
Hullámmagasság: 2 méter
A hosszhullámok taraja végig habos, a hajó erősen megdől, a szél a szemnek kellemetlen.

6. Fokozat – Erős szél
Szélsebesség: 22-27 csomó / 40-50 km/h
Hullámmagasság: 3 méter
A hullámhegyek taraja habosan átbukik, a hajón már nehéz kiülni, a drótkötelek fütyülnek.

7. Fokozat – Igen erős szél
Szélsebesség: 28-33 csomó / 51-62 km/h
Hullámmagasság: 4 méter
Az összes tarajon összefüggő fehér hab keletkezik, a hullámok taraját a szél felkapja, érdemes leszerelni.

8. Fokozat – Viharos szél
Szélsebesség: 34-40 csomó / 63-75 km/h
Hullámmagasság: 5 méter
Hosszú hullámhegyek, közöttük sűrű, kis, fodros hullámok, a vitorla lobogva elszakadhat.

9. Fokozat – Vihar
Szélsebesség: 41-47 csomó / 76-87 km/h
Hullámmagasság: 7 méter
Az egész vízfelület porzik, kis hajó a szabad vízen felborulhat, a kikötőkben is erős a hullámzás.

10. Fokozat – Erős vihar
Szélsebesség: 48-55 csomó / 88-102 km/h
Hullámmagasság: 9 méter
Az egész vízfelület fehéren porzik, a szél a hullámtarajokat letépi és elfújja.

11. Fokozat – Orkánszerű vihar
Szélsebesség: 56-63 csomó / 103-119 km/h
Hullámmagasság: 11 méter
Nagy hullámok. A vizet vízszintesen fújja a szél, a látótávolság nagyon lecsökken.

12. Fokozat – Orkán
Szélsebesség: 64 csomó és felette  / 120 km/h – és felette
Hullámmagasság: 14 méter
Az egész vízfelület fehéren porzik, a látótávolság gyakorlatilag megszűnik.

VITORLÁZÁS

  • Siklás
  • Lesz szél?
  • Élmények
  • Tanulás
  • Gyakorlás
  • Siker

A Beaufort-skála hasznos, ha nagy terület felett akarjuk a szél jellegét megbecsülni. A tapasztalati úton kidolgozott Beaufort-skála arra is alkalmas, hogy lemérjük, illetve leírjuk a különböző szélsebességek szárazföldi és tengeri tárgyakra kifejtett hatását.

Teljes nevén Beaufort szélerősség-skála, melyet 1805-ben Francis Beaufort, a brit flotta sorhajókapitánya dolgozott ki.

A csomó a hajózás és repülés területén használt sebesség-mértékegység. A tengeri mérföld nevű hosszmértéken alapszik: egy nemzetközi csomó alatt egy tengeri mérföld óránkénti sebességet értünk. Ez pontosan 1,852 km/h. Rövidítése: kn (knot).

Nevét a hajók sebességének mérési eljárása alapján kapta. Egy zsinórhoz kötött, lesúlyozott, lapos fadarabot dobtak a vízbe nagyon-nagyon régen. A zsinóron szabályos közönként csomó volt. A fadarab a vízben nagyjából ugyanott maradt, úgy volt megkötve, hogy ernyőszerűen befordult a haladási irányra merőlegesen, miközben a hajó előrehaladtával egyre több madzag tekeredett le. Fél perc idő alatt a tengerész számolta, hogy hány csomó fut át az ujjai között... így indult az egész.

TOP

A weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa! A weboldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás